Com puc millorar la meva salut cardiovascular?

Les malalties cardiovasculars (ECV) són la primera causa de mort en el món, per davant del càncer i de les malalties respiratòries. Les malalties cardiovasculars tenen diverses maneres de manifestar-se i els símptomes depenen de quina part del cor estiguin implicats.

Per a poder mantenir una salut cardiovascular correcta es requereix mantenir unes rutines i costums que siguin sanes, amb esport i sempre amb l’atent i correcte seguiment d’especialistes. Entre aquestes rutines, destaquem les següents com especialment claus per a cuidar la seva salut cardiovascular.

Alimentació equilibrada, la clau.

El que mengem influeix de tal manera en el nostre organisme que seguir una alimentació saludable i equilibrada és la primera mesura a prendre per a controlar factors de risc com la hipertensió, la diabetis o els nivells elevats de colesterol.

Consumir preferiblement aliments frescos, procurar que si prenem productes processats tinguin sota contingut en greixos saturats o hidrogenats (trans) i sucres o no els continguin, substituir els dolços per fruita fresca incloent en la nostra dieta cinc porcions de fruita i verdura diàries.

Oblidar-se de l’alcohol o mantenir el consum de begudes alcohòliques dins dels límits recomanats pels especialistes i preparar a casa el menjar que portarem a l’oficina per a poder controlar millor el que mengem són algunes de les orientacions de la Federació Mundial del Cor.

Controlar el nivell de glucosa en sang.

Les malalties cardiovasculars són responsables del 80% de les defuncions en persones amb diabetis segons l’Associació Americana de Diabetis. Per això és important controlar el nivell de sucre en sang de manera que es pugui rebre tractament en cas que l’especialista diagnostiqui diabetis.

Si aquesta patologia no es diagnostica i tracta a temps, augmenta el risc de les malalties cardíaques i cerebrovasculars.

Practicar esport.

Mantenir-se físicament actiu ajuda a reduir el risc de malalties cardíaques. Per això, incloure en la nostra rutina setmanal algun tipus d’esport és vital per a cuidar el nostre sistema cardiovascular. Els especialistes recomanen un mínim de 30 minuts d’activitat física moderada cinc vegades a la setmana.

Controlar la pressió arterial.

A la hipertensió, un dels factors de risc cardiovascular més comuns, se la coneix com l'”assassina silenciosa”. La raó és que és possible que no produeixi cap senyal d’alerta en qui la pateix, la qual cosa la fa més perillosa. D’aquí la importància de controlar la nostra pressió arterial amb regularitat per a descartar episodis que puguin desencadenar esdeveniments cardiovasculars.

Abandonar el tabac.

Un dels factors de risc cardiovascular que podem evitar és el tabac. Abandonar l’hàbit de fumar té conseqüències molt positives que es reflecteixen a curt i mitjà termini. Al cap de dos anys de deixar de fumar es redueix substancialment el risc de patir una malaltia coronària; 15 anys després, el risc de ECV és similar al d’una persona no fumadora.

Mantenir els nivells de colesterol dins dels límits aconsellats.

Els nivells elevats de colesterol s’associen a quatre milions de morts a l’any. Mantenint-los dins dels límits establerts allunyem el risc d’ECV evitant que es formin plaques d’ateroma en la paret de les artèries.

Si tot l’anterior no prevé una emergència cardiovascular, només queda una opció: la correcta reanimació amb un DEA. A Espanya s’estima que ocorre una mort sobtada cada 20 minuts, per això, és important que les empreses tant públiques com privades comptin amb desfibril·ladors per a poder actuar en cas d’emergència. Aquests aparells són imprescindibles en la cadena de supervivència per a revertir una parada cardiorespiratòria.

És per això que en Neosalus tenim un objectiu: conscienciar sobre la importància sobre mantenir una vida i uns hàbits sans, i portar un desfibril·lador a totes les cantonades d’Espanya.

Cuida’t, per tu i pels teus. Per a més informació contacti amb nosaltres o visiti la nostra pàgina web en https://neosalus.com on trobaràs més informació sobre desfibril·ladors, salut cardiovascular i tot el que necessitis per a cuidar-te.

 

COMPARTE ESTE POST
Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin