Riscos Cardiovasculars a evitar

Quan parlem de risc cardiovascular hem de tenir en compte que en gran mesura recau en nosaltres. Els nostres hàbits i costums perquè la nostra salut cardiovascular sigui òptima. Cal a dir que sempre hi ha un tant per cent que no està en les nostres mans com ara, malalties i dolències cardíaques i la nostra genètica. No obstant això, aproximadament el 80% dels infarts estan associats a factors de risc que podem millor amb una mica de voluntat i un canvi en els nostres hàbits.

 

Quins factors de risc cardiovascular hem d’evitar?

Colesterol

Primer de tot, no s’ha de creure que el colesterol és dolent per a la nostra salut, ja que és lípid produït pel fetge que és vital per al correcte funcionament del nostre organisme.

Ara bé, el problema arriba quan els nivells de colesterol en sang són massa elevats perquè el greix comença a acumular-se en les parets de les nostres artèries i pot provocar en un moment determinat, una obstrucció.

En el cas de el colesterol, hi ha una part congènita i és que persones que cuiden molt la seva alimentació poden tenir nivells de colesterol elevats, però per evitar-ho, hem de cuidar l’alimentació i mantenir a ratlla els greixos en sang.

Sedentarisme

En xifres de l’OMS (Organització Mundial de la Salut), el sedentarisme i la falta d’activitat física està darrere de el 30% dels infarts.

En aquest cas, la solució és fàcil i al nostre abast, ¡mou el cos! No es tracta que d’un dia per l’altre, hagis de ser un atleta de competició, sinó que de forma progressiva incorporis rutines d’exercicis, tan fàcil com sortir a caminar, en el teu dia a dia.

Et recomanem que si fa molt que no has practicat ningun esport, consulteu primer a el metge ja que un excés d’activitat de cop pot ser molt perillosa.

Estrès

Podríem dir que l’estrès és l’enemic per antonomàsia d’una vida saludable, per tant, al teu cor tampoc li interessa un estat de nervis i ansietat permanent. No hi ha una forma exacta de quantificar el nivell d’estrès que afecta un episodi coronari, però nombrosos estudis han demostrat que augmenta el risc d’infart agut de miocardi durant les dues hores següents a un episodi significatiu d’alteració emocional.

Hipertensió

Aquesta malaltia silenciosa, perquè molta la gent la pateix sense saber-ho, consisteix a tenir un elevat nivell de pressió arterial de forma continuada. La hipertensió comença a aparèixer a certa edat, i afecta el cor especialment però també a el cervell, ronyons i altres òrgans vitals.

 Tabaquisme

Un fumador presenta fins a tres vegades més el risc de patir una malaltia cardiovascular que una persona que no fumi. Així que ara ja tens una excusa de pes per deixar de fumar.

 

Com evitar-los?

Per poder evitar els riscos cardiovasculars, hi ha una sèrie de factors a tenir en compte:

  • No fumar. El tabaquisme és la primera causa de mort prematura evitable.
  • Mantenir una alimentació sana i equilibrada, evitant el consum excessiu de sucres i greixos. Hem de controlar els nostres nivells de colesterol.
  • Reduir el consum de sal. Hi cardiopaties en què és molt important no acumular líquids, retinguts per la sal. Un pacient amb deteriorament de la seva funció cardíaca pot no poder “gestionar” aquest excés de líquids i descompensar desenvolupant insuficiència cardíaca. L’excés de sal pot també incrementar les xifres de pressió arterial respecte a les habituals.
  • Fer activitat física. Fer esport moderat contribueix a la millora de la nostra qualitat de vida i ens aporta beneficis fisiològics, psicològics i socials, que han estat avalats per investigacions científiques. Una vida sedentària, amb poc exercici, incrementa el risc de patir una malaltia cardiovascular. Qualsevol exercici que es realitza és millor que res.
  • Controlar el consum d’alcohol. un excés implica increments calòrics notables, desinhibició respecte a les mesures de control higiènic-dietètiques habituals i, d’altra banda, l’alcohol és un tòxic cardíac per si mateix l’efecte recau moltes vegades sobre pacients amb important patologia de base.
  • Tenir uns bons hàbits de descans i respectar les hores de son. Hem de dormir entre 7 i 8 hores diàries per mantenir un òptim estat físic, emocional i mental. Dormir poques hores perjudica la nostra immunitat i augmenta el risc d’afectació cardiovascular i neurovascular.
  • Controlar l’excés d’estrès i la tensió emocional. En moltes ocasions l’estrès desencadena problemes de salut com pressió arterial alta, malalties cardíaques, obesitat i diabetis.

 

En Neosalus, vetllem per la salut de tots i oferim tot tipus de productes que puguin ser necessaris, comptem amb els desfibril·ladors més eficients de el mercat sense requeriment d’instal·lació elèctrica i posem a les teves mans tots els recursos necessaris per salvar una vida.

No obstant, no hem d’oblidar que hem de fer tot el possible cuidant els nostres hàbits i costums perquè la nostra salut bascular sigui bona.

 

 

COMPARTE ESTE POST
Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin